Direktlänk till inlägg 12 mars 2010

Dora mår inte alls bra...

Av Ingrid - 12 mars 2010 22:15

...men är trots allt vid gott mod. Hon kämpar på, kissar när vi bär ut henne och hon äter fortfarande det vi bjuder henne på. Idag har vi hitintills fått i henne 3-4 dl vätska och 10 bulldogknulingar som jag brytit i mindre bitar. Så har hon ätit leverpastejen som vi lagt både penicillinet och senare nu ikväll också kortisontabletterna.

  


Ja hon har fått kortison som vi nu hoppas ska ta bort vingligheten och balansproblemen, gärna också det stela i kroppen. 30 mg kortison per dag, 1 gång per dag, så nu håller vi tummarna och så får vi se.


Inatt ska jag ut och jobba och köra totalt 15,5 mil i en Fiat Fiorino. Postens nya bil som jag gick på kurs för att få köra. Jag har kört den vid några tillfällen förut och jag är väl av den åsikten att det är en typisk stadsbil, inget för oss som kör landsbygdsdistrikten. Men det är bara att köra på och se glad ut.

  


Så här såg det ut på ett ställe för en vecka sedan där jag körde. Fantastiskt vacker soluppgång runt halv 7 på morgonkvisten

    



 
 
Ingen bild

Jessica Å Donna

16 mars 2010 15:44

Hur mår lilla Dora? Har hon blivit bättre?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 27 november 2012 08:22

Kanske borde jag göra lite uppdateringar...

Av Ingrid - 23 maj 2011 01:24

Ja inte för att jag vinner, mest för att det skulle vara en kul grej...Vad handlar den om då?-Jo en drömtatuering ;-) inklusive en helg i Stockholm på Stockholm Inkbash mellan 26-28 augusti...Var med och tävla du också :-DHär är länken http://www.tlc...

Av Ingrid - 17 april 2011 01:00

Bruno running around and playing like crazy with the ball. Holly trying to catch up and teasing  . Training for the puppyshow may the 1st. And a picture of Svea, our allergic girl. Nice day in the springtime.   Bruno har lekt med fotbollen som en...

Av Ingrid - 15 april 2011 17:17

                  

Av Ingrid - 14 april 2011 21:55

I saw the first Hedgehog of the year this past night. It was in a hurry and run down in the grass in the ditch. So there is no picture. And the first frogs has visited the roads. The big birds (I don´t know there name in english) has arrived. The pic...

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards