Alla inlägg under juli 2010

Av Ingrid - 13 juli 2010 08:11

Ja tänk vilka gräsliga bilder dåliga kameror kan ta. Men samtidigt kan de bli till minnen ändå ;)


I morse vid fyrasnåret passerade jag den här soluppgången vid Alsters Hult. Motljus och dålig kamera - då blir det inte bättre än så här :D

Men mellan molnen med åskskurar, åska och blixtar blev det en liiiiten antydan till att det kommer flera bra dagar. Efter regn kommer det alltid solsken, har jag hört :)


    


Ha en riktigt bra dag därute i vårt avlånga land.

Av Ingrid - 12 juli 2010 21:39

*suckar* *suckar* *dubbelsuckar*



Ibland är det bara dumt allting. Igårkväll innan jag skulle iväg och jobba så skulle jag bara springa ner i tvättstugan och ta ur tvätten. Då hör jag hur det skvalar någonstans. Jag spårar upp ljudet till pannrummet och upptäcker en vattenläcka... 1:a sucken...

Sprang upp och fyllde några hinkar till toaletten och några tillbringare som jag ställde in i kylen. Sprang ner och stängde av huvudvattenkranen, gick upp och åkte iväg till jobbet efter en kort hundpromenad.

Vid kvart över 5 imorse så krokade jag fast i en släpkärra... 2:a sucken... som var oerhört dumt parkerad. Ingen verkade ha hört mig så jag tog lite kort på släpkärran med mobilen. Hade ingen mottagning på mobilen just på detta ställe så jag åkte tills jag fick det. Ringde min nattchef.

Kommer hem, snabb översyn av bilen och så började ringa dit jag skulle ringa och fick sova till klockan halv 2, jippie... Klockan 14 kom rörmokaren...

Sedan så började jag att kolla bilen. Vilken bil... 3:dje sucken...


Kolla in bilderna...

 Alltså, det här var det första jag såg.


  Sedan så kollade jag släpkärran... Här har jag ställt tillbaka den på sin plats.


 ...och så upptäckte jag att mellanrummet mellan dörren och skärmen var nästintill obefintlig...


 Det här upptäckte jag när jag kom hem.


Visst e´ jag duktig   

Av Ingrid - 10 juli 2010 23:27



I mars...

     


Nu - samma allé...

  

Av Ingrid - 10 juli 2010 20:59

    


Liljor är fina, men jag kan inga namn på de här. Alla är köpta på rea och de var halvdöda när jag grävde ner de, men de gillar att stå i vår trädgård och har blommat i flera år nu... :D

Av Ingrid - 8 juli 2010 22:30

En trött fralla som inte får sitta i soffan utan tillåtelse, men som gärna sitter i knät, här hos husse, elr hur det nu var    Viktigast är att få vara nära...


  



Av Ingrid - 2 juli 2010 23:00

Har planterat en Ornäsbjörk idag. Om några år ska den bli stor och vackert hängande, hoppas jag ;)


     

Av Ingrid - 1 juli 2010 23:15

Filippa såg ut så här när jag vaknade idag efter tidningsturen. Ingen aning vad som hänt, men hon såg inte ut så här i morse när jag kom hem efter jobbet. Hon har en platt knöl inunder huden. Den flyttar på sig när man tar i den. Sitter inte fast i käkbenet alltså, men svullen är hon så det heter duga.

Har pratat med veterinären, vi ska avvakta och se om svullnaden går ner eftersom hon äter och dricker som vanligt och allmäntillståndet verkar inte påverkat. Lilla gumman...


    

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards