Alla inlägg under juni 2010

Av Ingrid - 29 juni 2010 22:15

Många är de nätter och tidiga morgnar jag sitter i tidningsbilen och susar runt på grusvägarna när jag bloggar i huvudet. Sen blir det liksom inte mera...


Här en bild från natten

Fantastisk soluppgång i soldiset.


  

Av Ingrid - 28 juni 2010 21:30

Kolla vad jag hittat på min 15-mila tidningstur på nätterna :D

Det är gott med färska ägg till frukosten.

     


Genidrag av någon som har ägg över.


Idag är första dagen på semestervikariatet jag fått. I 10 veckor ska jag köra ett och samma distrikt må-lö. Det är fantastiska nätter med sommarens ljus och att få se alla djurbebisar yra omkring på gärdena är skoj och en ynnest. Det som inte är lika kul är nattaktiva grävlingen    

Sö så har jag mitt egna distrikt inne i stan, så nu blir det att jobba.

Av Ingrid - 27 juni 2010 22:45

En stor rensning i garaget påbörjades idag. Vilket vi har gjort varje sommar sedan vi flyttade hit, men den har inte avslutats någon gång. Det funkar ju inte att ställa ut en massa bråte på gården när det regnar. Så nu får vi se om den kommer att avslutas i år.


Jag vet att jag tömde fyra flyttkartonger med skräp som åkte direkt till tippen. Får se om sambon lyckas med minst detsamma. Det är mest hans grejor som står där. Dessutom så har han sin lilla hobbyverkstad i garaget och han skulle behöva mer plats och för det måste det städas och tokrensas.


  

Av Ingrid - 27 juni 2010 22:30

Äntligen har vi blivit av med volvon som har stått på gården i 1½ år till ingen nytta...

Massor med småfel och så hade handbromsen fastnat så till slut fick de lov att kapa handbromsen för att få loss den. Körde fram och tillbaka på grusevägen och på asfalten, men inte 17 tänkte den släppa.

Skam den som ger sig. Envis bilköpare som inte gav sig. Han skulle ha hem bilen. Så nu är den borta från gården :D


  

Av Ingrid - 14 juni 2010 12:10

Har tagit bort två gräsliga buskar som hade börjat skjuta rotskott och sprida sig. Vet inte vad det var för sort, men nu är det klart och vi har planterat en Cerisrosa Rodhondendron och två blåa Hortensior. Vi slet rötter en hel dag och sambon fyllde på med nästan all jord som fanns i komposten.


I helgen gjorde jag klart medans jag var gräsänka ;)  Satte dit gräskanten. Den är 20 cm djup så förhoppningsvis så slipper vi gräs i rabatten. Har lagt duk och ett tjockt lager med täckbark ovanpå :)

Krattade och sådde gräsfrön utanför rabatten. På bilden ser ni  hur stor spridningen var på de två buskarna.


Ser inte ut så mycket för världen just nu men blir förhoppningsvis fint om några år ;)


  


Av Ingrid - 13 juni 2010 22:15

Erik var med i Uppsala när pappa Magnus var på 40-års kalaset. På natten somnade han tryggt hos Magnus mormor Ebba. Han älskar sin "mormor Ebba". Pratar gärna med henne i telefonen och tjatar ofta om att få åka till henne. De har speciella band.


  

Av Ingrid - 12 juni 2010 22:00

Kan inte låta bli att lägga ut sambons bild av vännerna Gustav o Maria. Gustav fyllde 40 år och temat för festen? 70-tal, vad annars ;D


  

Av Ingrid - 7 juni 2010 21:30

Lite bilder på fritidsavslutningen. Klicka på bilderna så kommer de upp i lite större format.


                    

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards