Alla inlägg under april 2010

Av Ingrid - 28 april 2010 22:25

Inte för att jag brukar diskutera politik, men nu har miljöpartiet tänkt liiiite extra tror jag.


Någon har klurat - Tänk om vi höjer bensinskatten.... då måste folk köpa nya miljöbilar.... för vilka pengar.... jo... lånade... Yes vem tjänar på det då? Jo bankerna... *suck*

Våran stackars glesbygd får åter igen ta stryk och glesbygdsinnevånarna kämpar för att kunna bo kvar.


Vem är glesbygden till för?

-Stadsbor på semester elr?

Av Ingrid - 26 april 2010 11:31

Ett av mina favoritband med rätt kör och allt. Den här turnén såg jag.

Dan, Anne-Lii, Tove och Py....

Vilket örongodis...

Lyssna och njut "Skuggor i skymningen"

Av Ingrid - 24 april 2010 18:36

Jösses vilken sönos..


Vad roligt hon har   


Av Ingrid - 22 april 2010 17:20

Här är ett superinitiativ, som jag verkligen gillar. Så nu vill jag att ni går in och klickar på rösta-på-denna-idé-knappen. En gång per dygn kan man rösta för att detta projekt ska vinna 100.000:- i en tävling hos Gemensam Styrka


   Lånad bild av Gemensam Styrka


Det är 9 dagar kvar och projektet ligger på andra plats. Visst vill vi ha ett riktigt djurhem!


Här är länken till tävlingen:

http://gemensamstyrka.se/ide/vi-bygger-ett-djurhem-sjaelva

Av Ingrid - 19 april 2010 01:39

...har vi varit på idag.

En kreativ tjej har tagit initiativet till att träffas här i Ulvsby för lite vardagsdressyr. Kanonbra initiativ Christina!

Förra söndagen var det 13 hundar och idag 12. Lagom stor grupp tycker jag. Alla möjliga åldrar och storlekar, renrasigt och blandras. Ingen prestige, bara en massa härliga hundägare, med hund/ar i familjen.


Vi har varit där två söndagar nu och våra frallor är helt slut efteråt. De sover som små grisar. Mycket att hålla ordning på och en hel del hjärnjympa. Å, så luktar det så himla gott där de andra har gått eller suttit, men mest vill våra trollungar leka.

Vi har tränat fot, sitt, stanna, inkallning och slalom mellan varandra. Idag hade Christina med sig en påse med korvbitar som vi skulle gå förbi. Sakta skulle vi passera med slakt koppel. När våra fyrbenta vänner tänkte ta korvbiten så skulle det komma ett skarpt nej, utan att rycka i kopplet. I slutet av övningen fick de varsina två korvbitar. Men först fick de sitta ett par decimeter ifrån och titta på dem en liten stund. Så kom då det där efterlängtade "varsågod". Tror ni att frallorna gick fram då? Nä de fattade ju såklart ingenting och satt snällt kvar och kollade läget. Jag fick peka på korvbiten så att Floppis skulle förstå. Då först gick hon fram och nappade åt sig korvbiten.

Jaja, nu sover de små hushållsgrisarna gott och det ska jag också försöka med.

Natti, natti

Av Ingrid - 18 april 2010 00:21

I morse när jag kom hem från tidningsrundan så klagade ERik över ont i armen. Inuti armen inte utanpå. Redan igår så visade han upp ett litet skrapsår på ovansidan/utsidan av handen och sa att han hade snubblat på gruset (hur nu det gått till?). Så i morse sa han att det gjorde ont inuti armen.

För säkerhets skull så ringde jag rådgivningen och sköterskan där höll med mig om att kolla upp det för säkerhets skull. Så jag skickade upp Magnus och Erik till akuten (det enda stället där de har röntgen). Själv gick jag och la mig.


Väl där konstaterade ortopeden att det inte var någon fara så han slapp till och med röntgen, men skulle värken bli värre så skulle vi höra av oss igen. Det tog bara 2½ timme där.

Väl hemma så studsade det in en superglad 6-åring i sovrummet och väckte mig. Efter 3 timmars sömn *suckar*. Tror ni jag kunde somna om? Nope! Klockan 16 så slocknade jag och sov till 23. Så nu ska jag äta innan jag åker och jobbar.

Tjillevippen :)

Av Ingrid - 16 april 2010 22:45

Små och fula kikar de fram i det torra fjolårsgräset :D Jag blir lycklig av att se de små solarna i gräset :D


  

Av Ingrid - 12 april 2010 13:37

Nu är vintern ett minne blott

  


Våren kliver fram med stormsteg


     


Så underbart. Kanske blir att vara i trädgården på eftermiddagen idag. Såg på väderkartan på tv igår att det ska bli högtryck i flera dagar, YES, YES, YES!!!

  

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Skapa flashcards