Direktlänk till inlägg 23 maj 2011

Jag är med o tävlar...

Av Ingrid - 23 maj 2011 01:24

Ja inte för att jag vinner, mest för att det skulle vara en kul grej...
Vad handlar den om då?
-Jo en drömtatuering ;-) inklusive en helg i Stockholm på Stockholm Inkbash mellan 26-28 augusti...
Var med och tävla du också :-D
Här är länken http://www.tlcsverige.se/tavla/ 

 
 
Sofie

Sofie

16 augusti 2011 14:18

Hej! Jag vet redan det om demodexen. Men det är inte den som spökar på henne nu. De kala fläckarna är borta och skrapprov är tagna och de var negativa. Jag tänkte skriva ett inlägg senare om hennes hud och vad veterinären sa osv.
Hon har ingen stamtavla, men hon är renrasig.
Därför ska man inte köpa en hund ifrån blocket om man inte har 100% koll vilket jag medger att jag inte hade. Idag får jag varken tag på säljarna eller uppfödaren. Uppfödarens telefonnummer är avstängt. Och när jag tittar på eniro efter adressen finns hon inte registrerad på den som står i veteriänärsbesikningen. Kanske har de hemlig adress? Allt är ett stort frågetäcken när det gäller Vildas tidigare liv :/

http://frallanvilda.blogg.se

Ingrid

17 augusti 2011 17:03

Har du googlat på uppfödarens namn telefonnummer? ... och tidigare ägarens namn o telefonnummer?

 
Sofie

Sofie

18 augusti 2011 10:54

Japp :( Jag tror faktiskt jag har provat det mesta. Vilda har syskon också(eftersom veterinären sa att DE var fina valpar) och dom borde ju finnas någonstans här i Sverige(hoppas jag), håller tummarna på att någon kanske hittar min blogg en vacker dag :)

http://frallanvilda.blogg.se

Ingrid

18 augusti 2011 19:27

Här är ju ett spår. Jag vet inte om det funkar, men prova... Jordbruksverket, märkaren borde ju vara den samma och märkningsdatumet borde vara samma på alla valparna i kullen. Jag skulle chansa och kolla med Jordbruksverket om det finns några ägare registrerade på kullen. Förra ägaren borde ha berättat hur många valpar det var i kullen.
Ett annat spår är att kolla om veterinären har kopiorna kvar på vet. besiktningen. Om jag inte kommer ihåg fel så står chip id numret där... Berätta för veterinären vad du råkat ut för och att du vill ha tag på de andra valparnas nya ägare för att kolla hur de mår.
Lycka Till!!!

 
Malin

Malin

11 november 2011 23:58

Vi har tyvärr inte fått reda på vad det är. Vi har tagit prov för fästingsjukdomar som visade negativt och även ryggmärgsvätska för meningit men det visade också negativt. Dock tror dom fortfarande starkt på att det är detta som är orsaken till allt, men att provet visade negativt pga redan gått på kortison ett litet tag innan det togs.

Nu ska vi ner till Uppsala igen för att träffa en neurolog. Han har blivit bättre, nu kan han gå bättre och även stå och äta. Men hans muskler är helt förtvinade. Så det är svårt att veta om det är pga det eller pga sjukdomen som han tycker att det är jobbigt att gå nu.

Det är så fruktansvärt att inte veta VAD det är. Även om det skulle vara den värsta tänkbara sjukdomen så skulle det ändå vara skönare att veta. Vi vet ju trots allt inte om vi ger honom rätt behandling eller inte.. :(

Tack för din omtanke! Kram.

http://www.santhic.blogg.se

Ingrid

26 november 2011 23:41

Jag håller mina tummar för att allt går bra.

Vi fick inte heller reda på vad det var. Dora gick på både kortison och penicillin mot Borelia. Men ingenting hjälpte. Kortisonet borde ha tagit bort ev svullnad om det var en tumör. Penicillinet borde ha gjort henne bättre från Borelian, men efter tre veckors behandling när ingenting hjälpte så kom det oundvikliga slutet. Fy så hemsk det var att ta farväl av min älskade vän. Vi valde enskild kremering, så nu är hon här, där hon hade det bra.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 27 november 2012 08:22

Kanske borde jag göra lite uppdateringar...

Av Ingrid - 17 april 2011 01:00

Bruno running around and playing like crazy with the ball. Holly trying to catch up and teasing  . Training for the puppyshow may the 1st. And a picture of Svea, our allergic girl. Nice day in the springtime.   Bruno har lekt med fotbollen som en...

Av Ingrid - 15 april 2011 17:17

                  

Av Ingrid - 14 april 2011 21:55

I saw the first Hedgehog of the year this past night. It was in a hurry and run down in the grass in the ditch. So there is no picture. And the first frogs has visited the roads. The big birds (I don´t know there name in english) has arrived. The pic...

Av Ingrid - 14 april 2011 21:50

These are the roads where I´m driving to deliver morningspapers.   Så här ser vägarna ut som jag åker på just nu. *Piuh*                                  ...

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Skapa flashcards