Alla inlägg den 1 april 2010

Av Ingrid - 1 april 2010 00:01

...Doras småtjejer är två spattiga tjejer nu när ledartiken har försvunnit. De jagar katterna något alldeles galet. Även om någon av katterna smyger runt så kan Svea och Filippa studsa upp från, som vi tycker, djup sömn till klarvakna och på vakt. De vaktar mot allt de hör och ser just nu. Skäller lite mer än vanligt. De har ätit sämre sedan Dora dog. Det har säkert också med flockbeteendet att göra.

Annars så går det bra med småtjejerna.


Det har varit jobbiga dagar och nätter för mig. Ibland hör jag henne sucka på hennes karaktäristiska sätt. Ibland går hon runt här hemma, hör hennes gång med klorna i golvet. Ibland skymtar hon förbi i ögonvrån.

Hon saknas vid promenaderna, utfodringen, myset o goset. Jag hoppas hon har det bra nu. Kan gå på promenader och snosa på alla dofter och rulla i solvarm mossa. Det bästa hon visste var att sola och jag hoppas att hon har möjlighet till det nu. Mammas älskade hushållsgris...


  

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards