Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Det oundvikliga slutet

Av Ingrid - 25 mars 2010 16:30

Det gick inte bra hos veterinären. Vi har inte Dora med oss hem.


När jag svängde ut på stora vägen på väg till veterinären sa magkänslan att det var sista resan med Dora.


Redan på väg dit så låg Dora bak i bilen och småpratade med mig hela vägen. När vi svängde upp på parkeringen hos veterinären så blev hon tyst.


Veterinären kollade en massa reflexer och styrkan i både bakkroppen och frambenen. Reflexerna finns, men det verkar som om hon inte får signalerna ända fram till hjärnan. Vad det beror på kan ingen svara på. Hjärntumör, diskbråck eller vad som helst. Hon borde ha svarat på penicillinet om det var en borreliainfektion. Om det var en hjärntumör så borde kortisonet ha minskat tumörstorleken och förbättrat hennes status. Tiden borde ha hjälpt till att läka henne tillsammans med medicinerna. Tyvärr så var det så små förbättringar att veterinären inte trodde på att hon skulle kunna bli bra. Så hon tyckte att Dora skulle få somna in.

Jag ringde efter min sambo som kom inom en halvtimme. När jag stod där och grät och klappade min älskade hushållsgris så tittade hon på mig med sina kloka bruna ögon och så la hon sin högra framtass på min hand, som för att trösta mig. Då tjöt jag ännu mera. Vi klappade och pussade på henne i massor och efter nästan en timme lämnade vi henne.


Nu rullar hon sig i den gröna solvarma mossan där hon är nu.


När vi kom hem blev vi nästan överfallna av två småtjejer som tyckte det var urkul att vi kom hem, men något fattas oss. Det är så attans tomt och så fruktansvärt tyst.

Usch!

 
 
Ingen bild

Jessica Å Donna

25 mars 2010 17:53

Nä fy fan..... gud va ledsen jag blev nu!!! Lilla söta Dora! Hoppas hon har det bättre där hon är nu, och att hon slipper ha ont! Pussa bebisarna från mig!

 
Maddo

Maddo

25 mars 2010 18:58

Neeej!!! :(

http://blogg.dreammaddo.se

 
Inger

Inger

25 mars 2010 19:29

Man får hoppas att Dora nu är på den plats som min vän Pia beskrev så här: A heaven with eternal meatballs and no cats. Hon fick ta bort sin gamla Flat för ett tag sedan. Kram, Inger

http://ingerf.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

25 mars 2010 20:01

@ Jessica Å Donna:
Jag hoppas att ligger på rygg och vilar i den solvarma mossan, utan värk. Där hon kan resa på sig och använda sin nos och lukta på en massa härliga dofter :)

@ Maddo:
Neeej!!! :´(

@ Inger:
Ja fy bubblan, det gör så himla ont. Men det är min saknad och sorg i all min själviskhet. Beslutet är så svårt att fatta pga det. Men nu har hon det bra.
Dora är nog på samma plats fast där hon är finns det både leverpastej, paprika och rå potatis, men även katter som hon accepterade och nonchalerade.

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ammis

25 mars 2010 20:03

Fy vad tråkigt, Många kramar Ammis

 
Ingrid

Ingrid

25 mars 2010 20:22

@Ammis:
Ja, det här är inget roligt alls. Dora skulle få bli gammal hos oss. Må gott med långa skogspromenader och en stor gräsmatta med massor solen som hon älskade och mossan som hon njöt av att rulla i. Men ibland blir inte livet som man tänker sig :´/

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

25 mars 2010 22:34

Å hjälp...........
Läser & gråter......
De är så lätt att förstå hur ni känner, när jag ser på dom finaste jag har...
Om något skulle hända de mina, vet jag inte hur jag skulle gå vidare i livet...
Varmaste kramen från djupet av mitt hjärta... /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

25 mars 2010 22:52

stackars er......jag vet hur det känns har själv fått göra samma resa med min älskade Edgar(fralla)
Nu har jag en Lotta som är fralla och en Julia som är schäfer......men det gör så ont i hjärtat...
Beklagar eran förlust / Kicki

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Ingen bild

Jessica Å Donna

26 mars 2010 07:49

Hur tar små tjejerna det? Har drömt om detta hemska i natt, det är så orättvist!

 
Ingrid

Ingrid

26 mars 2010 09:41

@Lena:
Det går inte att förstå om man inte varit där själv, med just sitt speciella djur. En del säger -"Det va ju bara en hund". Ja men hon va min hund. Min speciella följeslagare. Jag kommer aldrig att glömma när hon satte sig vid mina fötter när vi kom för att hämta henne och hennes 8 valpar. En total främling som hon litade på. Vi fick ett speciellt band på direkten. Det var kärlek vid första ögonkastet.

@Kicki:
Jo jag har läst om din Edgar. Det finns vissa uppfödare som man tar avstånd ifrån ganska omgående när man börjar läsa om en ny ras på nätet.
Det gör ont, så förbaskat ont.
Tack för dina ord.

@Jessica Å Donna:
Ja, det är så fruktansvärt orättvist. Vi skulle ju gå långa promenader i sommar också.
Det enda vi ser är att de gör vissa saker/vissa rutiner som när Dora fanns. Så kommer de av sig när det inte stämmer. Men vi ser inte att de letar efter henne. Däremot så har ju Svea varit lite mera "ett hår av hin" än vanligt under de här nästan 4 veckorna som Dora varit sängliggande.

http://solfrallan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

28 mars 2010 23:31

Tänker på er♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Marlene Jacobsson

Marlene Jacobsson

30 mars 2010 08:55

Hej!
Vi har haft sidan hela tiden men vi har flyttat den till annan adress nu.
Läste om Dora...Fy va hemskt!
Du får försöka tänka possitivt att hon fick ett underbart liv hos er och att hon nu inte längre lider.
Borelia? får man från fästingar va?
Stora Stora styrke kramar från oss alla..... sköt om er!

http://www.charlieoharry.se

 
Sofie

Sofie

15 augusti 2011 17:09

Åhhh fy vad hemskt men hon har det säkert bättre nu!!

http://frallanvilda.blogg.se

Ingrid

15 augusti 2011 19:01

Ja, det var hemskt jobbigt. Det går inte en dag utan att jag tänker på henne. Saknar henne så.
Livet går vidare och det har kommit två nya hundar i familjen sedan dess.
Skriver inte så mycket här alls då jag befinner mig på Facebook mesta tiden. Har haft en del att göra under senaste halvåret, men till hösten när det kurar skymning så kanske andan falla på att uppdatera bloggen med bilder på våra troll.

Tack för att du kikade in :-D

 
Malin

Malin

10 november 2011 23:31

Jag beklagar så otroligt mycket! Detta var jättejobbigt att läsa då min hund är i exakt samma situation nu. Det började precis som för Dora och han har exakt samma symtom. Jag hoppas att det inte slutar lika sorgligt för honom..

http://www.santhic.blogg.se

Ingrid

11 november 2011 16:35

Tack Malin!

Jag ska hålla mina tummar och tår för att allt ska gå bra för honom.

Jag kikar in hos dig och kollar om du skriver något om honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 27 november 2012 08:22

Kanske borde jag göra lite uppdateringar...

Av Ingrid - 23 maj 2011 01:24

Ja inte för att jag vinner, mest för att det skulle vara en kul grej...Vad handlar den om då?-Jo en drömtatuering ;-) inklusive en helg i Stockholm på Stockholm Inkbash mellan 26-28 augusti...Var med och tävla du också :-DHär är länken http://www.tlc...

Av Ingrid - 17 april 2011 01:00

Bruno running around and playing like crazy with the ball. Holly trying to catch up and teasing  . Training for the puppyshow may the 1st. And a picture of Svea, our allergic girl. Nice day in the springtime.   Bruno har lekt med fotbollen som en...

Av Ingrid - 15 april 2011 17:17

                  

Av Ingrid - 14 april 2011 21:55

I saw the first Hedgehog of the year this past night. It was in a hurry and run down in the grass in the ditch. So there is no picture. And the first frogs has visited the roads. The big birds (I don´t know there name in english) has arrived. The pic...

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards