Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Dora...

Av Ingrid - 21 mars 2010 01:12

...lurade oss. I torsdags när vi tagit beslutet att ringa till veterinären och boka tid för avlivning så gav hon oss små, små signaler på att piggna till. Hon svarar emot när man trycker bakbenen upp mot buken. Hon använder båda framtassarna när hon inte vill ha mer vatten i munnen. I fredags så förstärkte hon dessa små signaler med att börja röra på huvudet mera än tidigare och hon är inte lika stel i nacken, halskragen eller bogen.

Idag sträcker hon på sig och drar åt sig bakbenen. Hon har legat på en fäll på köksgolvet för hon vill vara med där vi är, så då får hon väl det.


Blir inte klok på det här. Ville att veterinären skulle skicka in proverna för att se så hon får rätt medicin, men de tycker att eftersom hon nu svarar på medicinerna ska vi vänta ytterligare några dagar.


Doras veterinär åkte i på tjänsteresa utomlands i torsdag och hon återkommer inte förens på tisdag. När jag hade pratat med henne i torsdags så gav hon rekommendationen att det nog vore bäst för Dora att få somna in.

Vad förvånad hon kommer att vara på tisdag när vi återigen står på hennes lista för telefontid.


Vet ni hur vi känner oss? Det här är inte klokt. Vågar inte ta ut något i förskott, men jag är mycket gladare i dag än jag var i onsdags det kan jag säga. Att träna upp både muskler och kondition kommer att ta tid, det förstår jag. Nu får vi bara vänta och se.


Jo förresten, om hon nu har någon sorts hjärnhinneinflammation så kan det ju vara så att obetänksamma jag klantade mig i onsdags när hon fick ligga i sin korg i vardagsrummet med solljuset formligen badande i rummet. Jamen, vem har inte haft ont i huvudet en ljus sommardag? Va? Hur dum e´ jag egentligen? Kunde hon ha gått in i sovrummet och lagt sig bakom mörka gardiner så hade hon kanske gjort det. I torsdags och fredags så har hon fått göra just det - ligga i sovrummet med neddragna persienner.


Krama om era vovvar en extra gång.

 
 
Ingen bild

mksson

21 mars 2010 11:52

Hade inte läst din näst sista blogg om det svåra beslutet. Jag lider med er. Är nu glad att Dora mår något bättre. Jag håller tummarna att det fortsätter så och att eran Vet hade fel.
-Moni

 
Lena

Lena

21 mars 2010 12:18

Åååå vilken ofantlig lycka!! -jag förstår vad ni går igenom...
Jag känner så igen mej i dej! de där med soljus och Doras kanske huvudvärk, när man är i en prosess som den ni är i, så tänker då inte jag det minsta logiskt! jag blev så blokerad när Märta blev så sjuk... & precic som du, så tänker jag inte "klart"... allt måste lixom smälta in, och efter en-2 dagar, då kommer jag kanske på något! som jag borde ha tänkt på innan...
Berättade de för en uppfödare, hon sa precis detsamma! efter 40 år med hundar, så tänker hon ändå inte logiskt när hennes "bäbisar" blir sjuka...
så du är inte ensam!!
Jag skickar så mycket styrka och energi det bara går till älskade Dora.. & er förståss! inte minst...
Varmaste kramen! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 27 november 2012 08:22

Kanske borde jag göra lite uppdateringar...

Av Ingrid - 23 maj 2011 01:24

Ja inte för att jag vinner, mest för att det skulle vara en kul grej...Vad handlar den om då?-Jo en drömtatuering ;-) inklusive en helg i Stockholm på Stockholm Inkbash mellan 26-28 augusti...Var med och tävla du också :-DHär är länken http://www.tlc...

Av Ingrid - 17 april 2011 01:00

Bruno running around and playing like crazy with the ball. Holly trying to catch up and teasing  . Training for the puppyshow may the 1st. And a picture of Svea, our allergic girl. Nice day in the springtime.   Bruno har lekt med fotbollen som en...

Av Ingrid - 15 april 2011 17:17

                  

Av Ingrid - 14 april 2011 21:55

I saw the first Hedgehog of the year this past night. It was in a hurry and run down in the grass in the ditch. So there is no picture. And the first frogs has visited the roads. The big birds (I don´t know there name in english) has arrived. The pic...

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards