Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

GOTT NYTT ÅR!!! Mat, pannstopp och målarsoda...

Av Ingrid - 1 januari 2010 11:38

  


Välkommen 2010   


Igår så kom jag hem tidigt. Det gick fort att jobba igår natt och jag somnade fort. När jag kom hem 8:30 så hade ingen i huset vaknat, så jag satte kopplena på jyckarna. De ville som vanligt inte gå ut, men de sträckte på sig och följde med ut på morgonkissen. När jag kom in så gjorde jag frukost och satte mig ner vid köksbordet och tyckte det kändes liiite kallt. Slängde ett "getöga" på termometern och höll på att sätta mackan i halsen. Det stod 14,4 grader på displayen.


Jisses, väckte sambon som fick gå ner och kolla pannan, som hade stannat. Pelletsstopp i matarskruven   . Jag lyckades att somna under täcket, fullt påklädd i pyjamas och strumpor   .


Det löste sig och när jag vaknade runt tresnåret på eftermiddagen så var det dags att börja med maten. Toast skagen till förrätt och hel färsk laxsida med potatis spritsad runt om. En sorts sockerkaka med röda vinbär och glass till efterrätt. Hade gjort lite chokladtryfflar också. Sedan så var det bara att köra tonåringarna till deras party.


Sambon åkte och hämtade alla ungdomarna nere på stan runt halv 2 inatt och då hade jag somnat.


Förra året stod vi i köket några dagar före nyår och tränade valparna på pangpangljuden som eventuellt kunde dyka upp. Vi drog ut folie och skakade på ovanför deras huvuden. De tittade lite på oss och undrade vad vi höll på med.

Vi testade också att slå ut en papperskasse ovanför dem, den anföll dem och gjorde konfetti utav. Det var papperbitar överallt  .


I år trodde vi inte heller att de skulle reagera, vilket de inte gjorde. Skööönt.


Så imorse när jag vaknade (ledig inatt) var det återigen kallt, men "bara" 16,2 grader. Inte lika kallt som igår morse alltså, men samma problem, pelletsstopp i matarskruven.


Så idag har jag skurat nere i pannrummet med målarsoda. Det var en hel del sot ifrån mååånga års oljeeldning och pelletseldning. Tog sin lilla tid att få rent. Tre sköljningar efter målarsodan blev det.


Nu ska jag kolla på "Bonde söker fru - hur gick det sen" och sedan lägga huvudet på kudden innan jag åker och jobbar.


Kram o hej!

 
 
Lena

Lena

1 januari 2010 22:35

God fortsättning på nya året!! :-)
Men Jösses Amalia!! 14,4 grader! brrrrr... :-((
Då hade jag varit is, he he...
I höstas åkte en dörr upp i natten, antagligen katterna som puffat upp en dörr som inte gått i lås, vovvarna & jag hade sovrumsdörren stängd, så där var hyfsat varmt, men när gubben kom hem från nattskiftet kl 06.30 så var det 12 grader i huset, när jag sedan vaknade ett par timmar senare höll jag på att smälla av!! ha ha ha trallala!... de vill jag alldrig vara med om igen fniss..
Har åxå kollat Bonde fortsättningen, lite nyfiken är man allt! ;-) sedan blev det Läckbergs kriminalaren...
Så du jobbar i natt? kör försiktigt! :-) & kram kram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 27 november 2012 08:22

Kanske borde jag göra lite uppdateringar...

Av Ingrid - 23 maj 2011 01:24

Ja inte för att jag vinner, mest för att det skulle vara en kul grej...Vad handlar den om då?-Jo en drömtatuering ;-) inklusive en helg i Stockholm på Stockholm Inkbash mellan 26-28 augusti...Var med och tävla du också :-DHär är länken http://www.tlc...

Av Ingrid - 17 april 2011 01:00

Bruno running around and playing like crazy with the ball. Holly trying to catch up and teasing  . Training for the puppyshow may the 1st. And a picture of Svea, our allergic girl. Nice day in the springtime.   Bruno har lekt med fotbollen som en...

Av Ingrid - 15 april 2011 17:17

                  

Av Ingrid - 14 april 2011 21:55

I saw the first Hedgehog of the year this past night. It was in a hurry and run down in the grass in the ditch. So there is no picture. And the first frogs has visited the roads. The big birds (I don´t know there name in english) has arrived. The pic...

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Skapa flashcards