Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Besök och inga bilder...

Av Ingrid - 27 december 2009 10:23

...har precis kommit hem från jobbet och fått i mig lite frukost. Kallt som sjutton har det varit i natt! -15 grader och låset till skjutdörren på postbilen som jag körde inatt frös ihop och dörren gick inte att stänga om jag inte låste. Radion funkade inte i bilen och fönsterhissen kärvade, stannade på hälften. Det blev kallt så. Nåja 250 morgontidningar levererade och alla nöjda - hoppas jag   Jo jag kan ju fortsätta att klaga när jag ändå håller på. Fy vad dåliga kommunen är på att komma igång med plogningen. Det tar sån himla tid innan något händer. Inte kul när man kommer på  natten och ska leverera rykande nyheter. Jag hade behövt knähöga stövlar samt byxor med snölås.


Ikväll kommer storebror Johan med sin flickvän på besök. Det ska bli kul samtidigt som det är skönt att få rå om barnen lite.


Får se om jag kan lyckas med en bild om nån dag eller så...


Nu ska jag hoppa ner och sova.


Ses kanske senare.

 
 
Lena

Lena

27 december 2009 11:06

Förstår dej helt och fullt de där med snön om natten... oplogade vägar är ingen hitt!
Vi hade kallt i natt! brr.. i morse bara -16, nu bara -13! *skratt* önskar att de var sådär -2-3, då är det behagligt! ;-)
Kram! /Lena med flock

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

27 december 2009 21:36

@Lena:
Det var -15 grader här vid 3-snåret inatt. Då är det mössa och handskar på när jag hoppar ur och in i bilen eller har fönstret nervevat mellan tidningslådorna.
Just nu är är det behagliga -3 grader här. De har varnat för mera snö inatt och då ska jag köra 15 mil :)

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 27 november 2012 08:22

Kanske borde jag göra lite uppdateringar...

Av Ingrid - 23 maj 2011 01:24

Ja inte för att jag vinner, mest för att det skulle vara en kul grej...Vad handlar den om då?-Jo en drömtatuering ;-) inklusive en helg i Stockholm på Stockholm Inkbash mellan 26-28 augusti...Var med och tävla du också :-DHär är länken http://www.tlc...

Av Ingrid - 17 april 2011 01:00

Bruno running around and playing like crazy with the ball. Holly trying to catch up and teasing  . Training for the puppyshow may the 1st. And a picture of Svea, our allergic girl. Nice day in the springtime.   Bruno har lekt med fotbollen som en...

Av Ingrid - 15 april 2011 17:17

                  

Av Ingrid - 14 april 2011 21:55

I saw the first Hedgehog of the year this past night. It was in a hurry and run down in the grass in the ditch. So there is no picture. And the first frogs has visited the roads. The big birds (I don´t know there name in english) has arrived. The pic...

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards