Alla inlägg den 10 december 2009

Av Ingrid - 10 december 2009 21:26

Om jag var privatchaufför igår så har jag varit trädgårdsmästare idag.


Har hört att de på långtidsprognoserna hotar om full vinter nästa vecka, så idag var det hög tid att flytta på buskar och andra plantor som är ivägen för bergvärmeindragningen.

Så här låga blev buskraden när jag klippte ner dem. Längst bort är sista busken kvar.

  


Sedan så flyttade jag de 24 buskarna och satte ner dem i potatislandet i väntan på våren.

     

Ja nu undrar ni förståss varför jag klipper ner alla buskarna och varför jag flyttar allihop? Jag har fått en idé... Men det lär inte bli klart förän senare i vår eller kanske i sommar.


Ja så var det dags att flytta liljor, murgröna, gullvivor, aklejor, påskliljelökar, löjtnantshjärtan, malvor och grässorter. Det hann alltså bli kolsvart innan jag blev klar med allt. Till vänster: Förebild. Mitten: Efterbild. Till höger: En rabatt dit jag flyttat blommor och blader.

       




Har hunnit med en långpromenad med vovvarna mitt på dagen också. Fick bara med småhulliganerna. Dora går gärna efter mig.

  


Nu ska jag försöka vila lite innan jag ska åka och jobba.

Sov så gott!

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards