Direktlänk till inlägg 8 december 2009

Mycket hund i liten kropp...

Av Ingrid - 8 december 2009 12:36

...eller kanske inte.

Idag när vi tog förmiddagspromenaden så skrämde vi iväg ett par rådjur. De sprang endast 10 meter ifrån oss och alla tre vovvarna blev halvtokiga och skulle efter. I en sån situation så är det intressant att se hundarnas personligheter.


Mamma Dora började att prata högt med de flyende rådjuren. Filippa stod och andades tungt och häftigt och vibrerade i hela kroppen. Svea vårt lilla bustroll körde ner näsan i backen och började spåra, något som hon inte brukar göra. Det brukar vara Filippas uppgift. Alla tre tänkte springa efter och jag är övertygad att de trodde att de skulle få något annat på menyn än Royal Canin bulldogfoder ikväll ;)


Vi gick vidare när vi samlat ihop oss trots att vovvarna kikade över skuldran en stund efter att vi passerad platsen där de sprang förbi oss följde de med. Jag spanade efter de stackars rådjuren men de hade flytt över en leråker och in i skogen så de var borta. Tyvärr hann jag inte kika så mycket på rådjuren för det kändes som jag hade tre jakthundar i band när de sprang förbi.


 Copyrigt: Lars-Olov Karlsson

 

Jag antar att det inte var någon bock eftersom jag inte såg några horn.

 
 
IngerF

IngerF

8 december 2009 14:27

Nu börjar jag förstå varför man hört så lite ifrån dig på sistone... Puh! Hundar! Blev det ett sånt stort tomrum efter Johan?

*L*
Inger

http://ingerf.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

8 december 2009 19:48

@Inger:

haha... Ja Dora med hennes 8 valpar halkade in i våra liv på ett bananskal.
Jo nog tar de upp ens tid, men de har också minskat storleken på siffrorna på vågen med -12, så många promenader har gjort sitt till. Sist men inte minst så kan jag nämna alla kantareller, taggsvampar och trumpetsvampar som ligger i frysen... mums... inte dumt.

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 27 november 2012 08:22

Kanske borde jag göra lite uppdateringar...

Av Ingrid - 23 maj 2011 01:24

Ja inte för att jag vinner, mest för att det skulle vara en kul grej...Vad handlar den om då?-Jo en drömtatuering ;-) inklusive en helg i Stockholm på Stockholm Inkbash mellan 26-28 augusti...Var med och tävla du också :-DHär är länken http://www.tlc...

Av Ingrid - 17 april 2011 01:00

Bruno running around and playing like crazy with the ball. Holly trying to catch up and teasing  . Training for the puppyshow may the 1st. And a picture of Svea, our allergic girl. Nice day in the springtime.   Bruno har lekt med fotbollen som en...

Av Ingrid - 15 april 2011 17:17

                  

Av Ingrid - 14 april 2011 21:55

I saw the first Hedgehog of the year this past night. It was in a hurry and run down in the grass in the ditch. So there is no picture. And the first frogs has visited the roads. The big birds (I don´t know there name in english) has arrived. The pic...

Presentation


Bloggen om våra frallor och livet i största allmänhet. Klicka på bilderna så kommer dem upp i större format. Allt bildmaterial är copyrightskyddat så fråga först innan du "lånar".
Tack och Välkomna hit!

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2009 >>>

Väder

Vädret Ulvsby

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Portaler och listor

Kategorier


Skapa flashcards